small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Pomysł na szpital
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 21 maja 2015 16:29

Kiedy przedstawiałem koncepcje rozwiązań infrastrukturalnych dotyczących transportu w Naszym mieście, podkreślałem ich perspektywiczność. Całą infrastrukturę miejską cechuje bowiem immobilność, czyli brak zdolności do zmiany lokalizacji, dlatego też każdy obiekt powinniśmy planować z rozwagą i uwzględnieniem funkcji otoczenia. O potrzebie rozsądnego planowania miasta wspominałem wielokrotnie, choćby w wywiadzie na temat kętrzyńskiej komunikacji miejskiej udzielonym „Gazecie w Kętrzynie”. Niestety naszemu miastu wciąż brakuje wizji, a działania ekipy obecnego burmistrza, w powszechnym odczuciu ograniczają się do wykładania kolejnych ulic i placów – coraz częściej krytykowanym polbrukiem.

 
Nieprawidłowości w komunikacji miejskiej
Wpisany przez Administrator   
piątek, 15 maja 2015 12:56

W dniu 27 lutego br. zakończyła się kontrola w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej „Komunalnik” Sp. z o.o. z siedzibą w Kętrzynie, przeprowadzona przez Inspekcję Transportu Drogowego. Podczas kontroli stwierdzono naruszenia określone w Ustawie o transporcie drogowym. W wyniku kontroli, wobec przedsiębiorcy zostało wszczęte postępowanie administracyjne.

Efekt kontroli przewoźnika, kolejny raz potwierdza niekompetencję osób odpowiedzialnych za publiczny transport zbiorowy w naszym mieście. Przypominam, że w ubiegłym roku Urząd Miasta skierował linię nr 3 – również z naruszeniem przepisów – ulicą Jaśminową wyposażoną w tzw „śpiących policjantów” czyli podrzutowe progi zwalniające, po których autobusy komunikacji regularnej nie mają prawa kursować.

 
Autobus na Prima Aprilis
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 13 kwietnia 2015 10:46

Już ponad 2 lata minęły od oficjalnej prezentacji zgłoszonego przez Prawo i Sprawiedliwość projektu kompleksowej reformy kętrzyńskiej komunikacji miejskiej. Przypomnę, że przedmiotowy projekt zakładał obniżenie jednostkowego kosztu wozokilometra, zahamowanie negatywnego trendu odpływu pasażerów, a także odtworzenie komunikacji publicznej na ulicy Poznańskiej. Ostatni z wymienionych postulatów, miał być zrealizowany poprzez skierowanie ulicą Mazurską, Poznańską i Gdańską linii 1, przywrócenie kursowania linii 6 oraz uruchomienie nowego połączenia z Ogrodowej na „Falklandy”, oznaczonego numerem 26. Projekt który już po roku mógł przynieść wymierne korzyści, trafił jednak do szuflady. Wykorzystano zaledwie jego część – cykl Hamiltona na Osiedlu Piastowskim, pozwalający poczynić oszczędności i jednocześnie zwiększyć liczbę odjazdów linii nr 2 we wszystkich częściach osiedla. O jakości projektu może świadczyć fakt, że wprowadzenie tylko tego elementu spowodowało znaczną redukcję kosztów, umożliwiającą przesunięcie środków i dokonanie całkowitej wymiany taboru. Założeniem projektu nie był jednak wymiana taboru – zwłaszcza na niefunkcjonalne autobusy 10–cio metrowe, ale stymulowanie rozwoju siatki połączeń, w tym stałej oferty komunikacyjnej na ulicy Poznańskiej i Gdańskiej. Gdyby projekt został wprowadzony, mieszkańcy osiedli przy Jaśminowej i Poznańskiej od dwóch lat mogliby korzystać ze sprawnej komunikacji zbiorowej gwarantującej dojazd w dowolny rejon Kętrzyna, a wszystko to – przy niższych nakładach z budżetu miasta.

 
Życzenia Wielkanocne
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 02 kwietnia 2015 21:19

 

 


Strona 18 z 41