small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Pracownie szkolne w ramach budżetu obywatelskiego?
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 31 sierpnia 2017 15:50

 

Pragnę poinformować, że w dniu 18 lipca złożyłem wnioski do budżetu obywatelskiego na rok 2018 dotyczące adaptacji pomieszczeń na pracownie przedmiotowe w szkołach podstawowych nr 1, 3 i 4. Jest to konsekwencja deklarowanej przeze mnie pomocy w zakresie rozwiązania problemu wskazywanego przez Burmistrza miasta Kętrzyn, w utworzeniu wymienionych pracowni szkolnych.

 
Tego wypadku można było uniknąć!
Wpisany przez Administrator   
środa, 19 lipca 2017 13:12

Definicja wypadku mówi o zdarzeniu nagłym, którego nie można przewidzieć. Tymczasem statystyki są jednoznaczne. W miastach do wypadków z udziałem rowerzystów, dochodzi najczęściej w miejscach przecięcia wydzielonych dróg dla rowerów (lub ciągów pieszo-rowerowych) z jezdniami w obszarach skrzyżowań. Ponieważ siatka miejskich ulic jest gęsta, siłą rzeczy potencjalnie najniebezpieczniejszym sposobem organizacji ruchu rowerowego, paradoksalnie stają się ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe.

 
Przedszkole przy Wierzbowej będzie nieporozumieniem.
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 04 lipca 2017 13:25

 

Właściwe zagospodarowanie przestrzenne, to składowa współczesnej polityki zrównoważonego rozwoju miast. Kętrzyn wciąż jeszcze ma wysoki potencjał, ale w ostatnim czasie nie dosyć że nie wykorzystuje go, to na domiar złego marnuje swoją wielką szansę na optymalne funkcjonowanie.

 

 
Kolejna ofiara suburbanizacji
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 13 czerwca 2017 15:24

Konsultując z ekspertami przedstawiane Państwu propozycje programowe dla Kętrzyna, już kilka lat temu zwrócono mi uwagę na problem suburbanizacji naszego miasta. Specjaliści nie mieli również wątpliwości, że to groźne z punktu widzenia pragmatyki urbanistycznej oraz logistyki miejskiej zjawisko, przy braku właściwych działań doprowadzi do eksurbanizacji – czyli społecznej, technicznej i ekonomicznej erozji miasta. Jako plan ratunkowy wskazywano stymulowanie roli ścisłego centrum Kętrzyna poprzez wybudowanie dużej galerii handlowej z wejściem u zbiegu ulic Lanca i Kaszubskiej, a także poprzez sukcesywne przekształcanie rejonu dworca kolejowego w ośrodek handlowo-usługowy, utworzony w oparciu o nowy multimodalny węzeł komunikacyjny.

 


Strona 9 z 41